Wat doen wij?
Wat kan VDBMB voor u betekenen? Dat bepaalt u helemaal zelf. Wij leveren dienstverlening op maat. Dat wil zeggen dat u kunt kiezen uit een totaalpakket waarmee wij u alle zorg uit handen nemen of u kiest voor de modulaire aanpak waarmee u het dienstverleningspakket volledig zelf kunt samenstellen, gebaseerd op uw wensen.
De modules die wij aanbieden zijn:
Administratief beheer
Dit omvat onder andere:
- Registratie huurovereenkomsten.
- Bewaken expiratiedata.
- Controle op contractuele naleving.
Financieel beheer
Daarbij kunt u denken aan:
- Het voeren van een volledige, dagelijks actuele, financiële administratie.
- Beheren van de bankrekeningen.
- Incasseren van de huurpenningen.
- Doorvoeren van jaarlijkse indexverhoging van de huur.
- Proactief beheer van de bankrekeningen, dat wil zeggen het genereren van rente-inkomsten over de eventuele reservegelden.
- Het treffen van betalingsregelingen met huurders en derden ter sanering van schulden.
Technisch beheer
Dit bestaat uit onder meer:
- Regelmatig overleg over het onderhoud.
- Rapporteren van onderhoudswerkzaamheden.
- Afstemmen van de begroting op de (lange termijn) bouwkundige kosten en het doen van voorstellen.
- Initiëren van planmatig/periodiek onderhoud wanneer de toestand van het gebouw daartoe, gezien parameters als het aantal klachten in het kader van calamiteitenonderhoud, aanleiding geeft.
- Opnemen en beoordelen van kleine onderhoudsklachten en zorgdragen voor het verhelpen hiervan.
- Controleren van facturen.
- Steekproefsgewijze controle van werkzaamheden.
- Aanvragen en beoordelen van offertes voor groot onderhoud.
- Voeren van prijs- en bestekonderhandelingen, opdrachtverstrekking, voortgangsbewaking, termijnfacturering door de aannemer en afhandelen van garantieklachten aangaande groot onderhoud.
- Opdragen en bewaken van service-en/of onderhoudsovereenkomsten voor gebouwgebonden installaties.